Thursday, July 13, 2006

Receive the blessings! - 祝福は受け取らなきゃ!

Today, I went to Shibuya with my boss for a meeting.
The train was crowded and we could not sit.
While we were talking, a little boy who was sitting in front of me said,
"Please take my seat. Please sit."

今日、ある打合せのため上司と一緒に渋谷に行った時のことです。
電車が混んでいたので、私達は立ったまま話していました。
すると、私の前に座っていたランドセルをしょった小さな男の子が恥ずかしそうに言いました。
「どうぞ。座ってください。」

I said, "no, you can sit, darling. I'm alright." But he insisted!
So, I decided to receive his offer.

私は遠慮して「座ってていいんだよ。私は大丈夫だから」と言いましたが、彼は「座ってください」と繰り返しました。そこで、「わかった。じゃ、座るね。ありがとう!」と言って座らせてもらいました(^v^)。

When my boss asked him "can you reach the hand strap?" (Of course not! He was Grade 1!)
Then she told him to hold on to me sitting, and he hold my hand! :))
He held my hand until we got off at Shibuya, talking with us and trying to stand not to lose his balance in the train.
He was so cute and sweet!!!

私の上司が「吊り革(に手が)届く?」と聞くと(届くはずないじゃ~ん!と思いましたがつっこまず・・・)、彼は首を振りました。そして彼女が「じゃ、お姉ちゃんにつかまっててね」と言うと、彼は私の右手をきゅっと握り締めました。彼は私達と話している間もそのまま、私達が渋谷で電車を降りるまで私の手を握り締めて、転ばないように一所懸命に立っていました。かわいかったぁ~(^v^)。

What he has done for me must be honored by God because he took the action of "giving".
I could imagine that he needed a great courage to make a decision to tell me "Please take my seat". I respect his choice of taking a step out and offering me a seat, and even I was impressed because he is only Grade 1 who was still in a kindergarten four months ago!!
I was really happy to see that he will be a great man of God!!! :)) ☆☆☆

彼が私にしてくれたこと(席を譲ってくれた=「与える」という行為)を、神様はすでに褒めていらっしゃいます。
彼が「座ってください」というには勇気がいったことでしょう。その一言が言えるまでにどれだけドキドキしていたことか!小学一年生の彼が、たった4ヶ月前まで幼稚園にいたであろうその子が、勇気を振り絞って、一歩踏み出して「人に与える」という選択をしたのです!すご~い!!!彼は神様によってすでに選ばれていると感じて、とても嬉しかったです。(この子の将来がたのしみ♪と思いました。)

I rememered my friend's saying "do you wanna waste my blessing to you?" when he did the same as this boy, offering me a seat in a train. Since then, I learnt to receive blessings.
"Receiving" can mean that you "give" the person an opportunity to "give" (so that God can bless him/her more and more). On the other hand, if you hesitate to receive it, it means you take his/her opportunity to give!

この男の子が私に席を譲ってくれた時、ある友人から「ぼくからの祝福を無駄にする気?!」といわれたことを思い出しました(同じく彼も私に電車で席を譲ってくれたのですが)。そのときすごく納得して、その祝福を受け取ることができ、その時から私は「受け取ること」を学んだように思います。
「受け取る」ということは、その人に「与える」機会を(あなたが)「与えている」ということなのです!
そうすることによって、その人は、さらに神様から祝福を得られます!

一方で、もしあなたが遠慮してそれを受け取らなかったら?
それは、その人から「与える」機会を奪っていることになります!

So, it's ok to "receive"! (though we Japanese often value "resistance" or "reticence".)
Let's be blessed, and bless others!!
Can you see the "multiplier effect of blessings" here?!!

だから、受け取ってよいのです!私達日本人は「遠慮」をよいことだと考えがちです。でも、快く受け取りましょう!祝福されて、そして、今度はあなたが誰かを祝福しましょう!
ほら!祝福の相乗効果が見えませんか??

Not only acts of "giving" but also those of "receiving" are needed.
How can the chain of blessing continue if you hesitate to receive it?

「与える」ことだけでなく、「受け取る」ことも必要なのです!
もしあなたが受け取らなかったら、どうやってこの祝福の連鎖がつづいていくでしょうか?


Let's give! and Let's receive!
God gives and receives our offering, too.

神様だって、私達に必要なものを与えてくださって、そして私達から受け取ってくださいます!(私達は神様を愛し、神様のために奉仕し、献金することができます!)

God is our Provider, and it seems that we are always receiving! which we have to be thankful for. However, sometimes due to our strong will/strongholds or Satan's attacks, we don't "receive" from God when He offers the Best for us.

神様は私達にいつも与えてくださっています。私達はそれをいつも受け取っているように思えます(感謝しなきゃね!)。でも、本当にあなたは受け取っていますか?私達は時々、神様がベストを与えようとなさっていても、自分の欲求やサタンの誘惑によって、それを受け取ろうとしないことがあります。


Let's hear and sense what God wants to give to us! Don't cut the chain of blessings! Let's keep being blessed and giving back to God and others!!!

さあ!神様が今あなたに与えようとしているベストを見逃さないで!祝福の連鎖を止めないで!たくさん祝福されて、神様や周りの人にたっぷりお返ししましょう!

3 Comments:

At 10:41 pm, Anonymous Anonymous said...

えりえりちゃん、凄いoffering msgです!!
響いて何度も読み返しました☆

小さな男の子の勇気も全て神様の働きかけだね!!

私も祝福を皆に与えて、神様の祝福を
たーっくさん与えられたいなあー♪

また沢山お話できるのを楽しみにしているよ!!

 
At 11:13 pm, Blogger eri said...

happy satoちゃん♪
ごめ~ん!これはOffering Messageじゃないのよ~。実はこれを話そうか迷ったんだけどね。結局一番最初に神様が語ってくださったことをシェアしたの。
それについては、新しくアップするので読んでね♪
混乱させてごめんね~。

 
At 10:18 pm, Anonymous Anonymous said...

えりさん!!!!
このブログの内容すごくよかった><
この子最高!!!!(泣)
神の国は彼らのような子がたくさんいるんだね☆

 

Post a Comment

<< Home