Monday, August 21, 2006

Awesome Weekend! Tsukuba & Church - すごい週末♪つくば&チャーチ

Every weekend is so special to me because I go to church on Sundays & have some kind of events on Saturdays. 
毎週週末はとってもスペシャル♪それは毎週日曜日はチャーチで、土曜日は何かしらイベントやらミュージックチームのリハーサルなどがあるからです。

Tsukuba (Saturday) & Projector debut (Sunday)
今週は初めて行ったつくば(土曜日) & プロジェクター・デビュー(日曜日)がハイライトです!

This weekend, I went to Tsukuba for the first time to visit my boss's home with my colleagues on Saturday! I respect her very much and I believe we have built up trust between us through working together for more than one year. I couldn't meet her husband but could meet her beautiful daughter! :) She was sooooo cute! smiling all the time :)) She was looked like her mom.
While we had late lunch and desserts, we played with her and laughed a lot!!!
We had good time at my boss's home and came long long way back to Tokyo.

土曜日、私は2人の同僚と一緒に上司の家を訪ねて初めてつくばに行きました♪私はその上司をたいへん尊敬していて、一年間一緒に働いてきて、信頼を築けてきたと信じています。
その日、彼女のだんな様はお仕事で会えませんでしたが、かわいい娘さんに会うことができました♪本当にかわいくて、ずっとニコニコ笑ってました(^v^)。お母さん似でした♪
おそい昼食(つまみ?)とデザートをいただきながら、いろいろ話をして、娘さんと一緒に遊びました。私達全員女性なので、彼女の遊び(現代版着せ替えカード?)はすごく新鮮な反面、とても懐かしく、すごく楽しかったです♪たくさん笑いました!(^o^)/本当にいい時間はすぐに過ぎてしまい、私たちはまた東京に帰ってきました。それは本当に「週末の小旅行(私達が電車で話してたとおり)」という感じでした。

I really admire her that she comes all the way from Tsukuba every morning! It takes long time!
Also, I understand that how hard it is to come to church on Sundays from long distance. Though it also takes 1 hour for me to come to church, God is so merciful and graceful and makes me feel joyful to serve Him! Thank you God!
The distance may cause people feel discouraged to come to church. But, I really pray that God will give joy of sacrificing for Him to all the people who have been already plannted the "seed" in their soft heart. And I pray that He will prepare the way for everybody that can make it more comfortable and joyful or easier to come to church.

毎朝つくばから長時間かけて出勤する彼女は本当にすごいなと思いました。そして、チャーチから遠方に住んでいる人たちにとって、チャーチに来ることがどんなに大変か、すごく理解できました。私も今チャーチまで一時間かけて行っていますが、神様は本当に恵みの神様で、私にその距離を苦に思わせず、チャーチに行くのを本当に楽しみに、彼に奉仕することに喜びを与えてくださっています。
「距離」が多くの人をチャーチに行くのを妨げているかもしれません。でも、私は祈っています。神様がそんな人たちに、彼のために犠牲を払ってでもチャーチに来ることを喜びとしてくださることを。それは、そのやわらかい心にはすでに神様からの「種(たね)」が植えられているからです♪そして、もっと快適で楽しく、もっと気楽な感じでチャーチに来れるように道を整えてくださるように祈っています。

A few weeks ago, I was told to serve as a person who is in charge of "projector" to show slides for the congregation all through the sevice on Sunday. I was so happy and grateful that God is expanding the opportunity to serve Him! Though I was thinking that I was going to start it in September, I was told to do it today!!! Because I was not on the roster and not expected or not prepared, I was really surprised! But this is an opportunity God gives! Inspite of a bit of nervousness, I said OK! of course! :)
But thanks to God's Grace, God provided me with my beautiful sister N chan and wonderful brother S to help me during morning and afternoon service.

数週間前、私はプロジェクターの奉仕を初めて欲しいとワーシップチームのリーダーEさんから頼まれました。神様が奉仕の機会を拡げて下さっていることがすごく嬉しく、感謝でいっぱいでした。ただ、私は9月から始めるのだろうと思っていました。先週少し教えてもらった以外は技術的にも心の準備もまったくできておらず、今日突然やってほしいと頼まれた時は本当に驚きました!しかし!これも神様が与えてくださった機会♪もちろんOKしました♪
そして、神様はちゃんとNちゃんとSという素晴らしい助っ人を用意してくださって、丁寧に教えてもらいながら無事プロジェクターの奉仕ができました。朝の礼拝も午後の礼拝も。

I found that this job needs concentration and it makes you a bit tired afterwards. Without concentration, I missed some slides of lyrics when I was worshiping God and my spirit was drawn into Him!! Then I felt guilty and had to make myself concentrate on my job(sevice). (it happened some times, I'm sorry everybody!!)
I never know "projector" is hard job! I thought it was good to experience jobs(services) at church as many as possible so that we all members of God's Family can understand each other better and cooperate better.

27Now you are the body of Christ, and each one of you is a part of it. 28And in the church God has appointed first of all apostles, second prophets, third teachers, then workers of miracles, also those having gifts of healing, those able to help others, those with gifts of administration, and those speaking in different kinds of tongues. (1 Corinthians 12:27-28)

私は今日初めてプロジェクターの奉仕をしてみて、この奉仕は本当に「集中力」を必要とし、頭が疲れる奉仕なんだということがわかりました。歌詞を追ってスライドを次々に変えながら自分も賛美していると、神様にスーッと引き込まれてしまいました。そしてスライドを変えずに曲はどんどん進んでしまう…という事態が何度かありました(ごめんなさい、みなさん)。そんなことがあると本当に「あ!やっちゃった!」と罪悪感…。そして慌ててスライドを変えて、「自分に与えられた仕事(奉仕)に集中!」と自分に言い聞かせたりしました。
私は今までプロジェクターがこんなに大変な仕事だとは思っていませんでした。ですから、チャーチの仕事をひとつひとつを経験することは、すごくいいことだと感じました。私たちみんながイエス様の「体」であるチャーチを構成する部分部分として、お互いの仕事をより理解しあって、よりよく協力し合っていけるように。

「あなたがたはキリストの体であり、また、一人一人はその部分です。神は、教会の中にいろいろな人をお立てになりました。第一に使徒、第二に預言者、第三に教師、次に奇跡を行うもの、その次に病気を癒す賜物を持つ者、援助する者、管理する者、異言を語る者などです。」(第一コリント12章27-28節) 

Thank You, God, for giving me opportunities to serve You and people at church.
I thank You that You are opening and widening the opportunities.
Thank You for the feeling of "unity" in the church as parts of Your Body.
Please use each of us who seek You for the No. 1 and build Your Church bigger and bigger.
Thank You, Jesus. I Love You so much!!!

神様、チャーチであなたとあなたの家族のために奉仕をする機会を与えてくださってありがとうございます。
その機会を開き、拡げてくださっていることに感謝します。
あなたの体の一部として、チャーチで「一体感」をもてることをありがとうございます。
神様、あなたをいちばんに求める私たち一人ひとりをあなたのために使ってください。そしてチャーチをもっともっと大きくしていってください。
イエス様、ありがとうございます。あなたを愛しています。

4 Comments:

At 1:19 pm, Anonymous Anonymous said...

Eri-chan, you did a great job!!あの日突然頼まれたご奉仕とは思えないほどに落ち着いてできていたように思うよ。

そして昨日は傘を貸してくれてありがとう。優しいえりちゃんに神様が祝福をどかぁ~んとくださるよう続けて祈っています☆
Keiko Yoshii

 
At 9:25 pm, Blogger eri said...

Keikoちゃん!
心あたたまるコメント、ありがと~!!!
横にいて助けてくれたNちゃんとSン、そして聖霊様のおかげだよ。

また明日、LGで会えるのを楽しみにしてるよ!

 
At 8:25 pm, Anonymous Anonymous said...

この日曜のプロジェクターの奉仕はえりちゃんだったんだァ~。あれ、歌詞が動かない?と数回しか感じなかったよ。凄いね初めてだったんだね。デビュ~オメデトウ!!そうだろうな、集中力凄く必要な奉仕だろうなぁ。

ありがとうね。全ての影の奉仕に支えられて、神様への愛の賛美の時が過ごせている事を心から感謝しています。

遠い場所から毎週チャーチに行ってる人たちって、それが習慣だから(それ以外に知らないなら)、そんなに負担を感じてないかも?うん、私は全然負担を感じず楽しみに行けてるよ。優しい心遣いをいつもありがとうね。

 
At 12:13 am, Blogger eri said...

だれが書いてくれたのかしら?
ありがとうございます~!!

やっぱり「あれ?歌詞が動かない…」と思ったよね。。。ごめんなさい。
次回のプロジェクターの奉仕の時は集中してがんばるね!よしっ!

遠方からチャーチに来るのが全然負担に感じないのって、やっぱり神様が喜びや「楽しみだ~ウキウキ♪」っていう思いを与えてくださっているからだと思うの。チャーチまでの道のりがちょっと辛くても(混んでる電車とかこの暑さとか)、チャーチが楽しみでワックワクな気持ちの方が強いんだよね。聖霊様が勝ってるってことだね♪
みんなが私達と同じように感じてチャーチに来てくれるといいね♪

 

Post a Comment

<< Home