Saturday, August 05, 2006

あなたの『敵』は誰ですか?Who is your "enemy"?

今朝、チャーチの大好きなお友達リエちゃんからのコメントにお返事を書いていると、breakthroughぴか~ん!がありました!

I experienced a breakthrough this morning! while I was replying to my beautiful friend Rie chan's comment on the previous article.



← 先週の日曜日、教会のあとにみんなでディナーに行きました♪
さいごまで残ってたみんなで写真を撮りました♪
だいすきな兄弟姉妹たちで~す!


My beautiful friends at church!! We took this pic at a restaurant after dinner.




お返事を書きながらもう一度自分のブログを読んで想ったのは、
「イエス様もこの世の人間から屈辱的な扱いを受けて十字架につけられた。けれど、彼はそんな人間を怨むことなく愛してくださった。」
ということ。

I read my article again while I was writing my reply to Rie chan, and I thought about Jesus. Jeuss experienced humiliation from people and died on the Cross. But He loved those people who crucified Him. He died on the Cross for us because He still loves us!!

私は昨日まで、今回の人事で屈辱的な扱いを受けて、すごく悔しく、人事に対して苦い想いを持っていました。納得のいく説明など誰もしてくれない…。「男尊女卑の日本社会のルールに迎合しなきゃいけない」というのが答えだと思っていました。私は『敵』を愛することはできなかったけど、彼らのためにただ祈ってました。

I had a bad feeling about personnel affairs people who treated me unfairly because I was humiliated by their decisions based on gender discrimination. I was thinking that nobody can explain clearly and I have to accept this rule of the society. But I was praying for those people who humiliated me though I could not "love" them.

しかし今朝、その『敵』がだれかがはっきりしたら、人事に対する苦い想いも晴れました♪
りえちゃんからのコメントで、
「大きな祝福の後や前には必ずといっていい程、サタンからのアタックがあって、私たちの心をを神様から遠ざけようとやってくるよね。」
とありました。

BUT! I found out "WHO" is my "ENEMY"!
From Rie chan's comment, she says
"Satan attacks us before and after BIG Blessings from God, and Satan tries to separate us away from God"

そう!『敵』は人事じゃなく、サタンだったのです!
人事を通して私を攻撃してきたのはサタン。だから人事を憎む必要はない!サタンに怒(イカ)ればいいのだ!ということがわかったのです!
人間はわるくない!その人を利用して攻撃してきたサタンに対して怒りをぶつけよう!そう思って、心の中にあった「苦い思いの塊」をサタンに向かって投げました!エイ!

Yes! The enemy is NOT personnnel affairs people, but Satan!!!
Satan attacked me through them. So, I don't have to feel bad about them, but I've got to be angry at Satan!
Now, thow my anger to the Satan!!!

でも、実はもう怒る必要もないんです♪神様がすでに勝利を収めてくれているから♪
私はサタンとは闘いません。神様が闘ってくれる(た)から♪
もう大丈夫♪あ~これで嫌な思いもすっきり消えて、すばらしい週末が過ごせます♪

But, I don't have to get angry anymore! :) because God's got victory over the Satan already!!! :))
I don't fight with Satan. God does for me!
So, NO WORRIES anymore!!!

今日は教会のセットアップ&ミュージックチームのリハーサル♪
そして明日は教会の4歳の誕生日!チャーチバースデイです~!!!
それにパーティ(礼拝)のあとは洗礼式です♪♪☆やった~!!!
私のだいすきなお友達が洗礼を受けます~!!!!!
楽しみがいっぱいの週末♪神様に感謝です!!!

We will have a (my favorite) set-up for the church tomorrow and music team rehearsal today! :) Tomorrow is Jesus Lifehouse's 4th Birthday!!! Yeah!!!
After the Celebration, we are going to have Baptism!!!!!
My friends are going to get baptised tomorrwo!!!
Wow! how wonderful weekend ahead of me!!
Thank You, God!!
I will enjoy my weekend which You provide me. Thank You for your Blessings, Lord!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home