Tuesday, December 19, 2006

walking in fire - 火の中を歩いても

You know what?
I have been feeling down today (<- I would say ‘sometimes’ or ‘relatively’ because God lifted me up every time when I nearly fell down to the Satan’s traps) and wept to God when I came home because of my probable big mistake.
But I chose to worship God & praise God, singing & praying. I actually weeping.
BUT! It was strange (but amazing) that I naturally stopped crying and feeling peace and perfect confidence in God!

今日はすごい体験をしました☆
今日は比較的(いつもより)精神的につらい一日でした。仕事で発生した大きな問題(まだ実際に問題かどうかわからないけど)が、私のミスによるものだとされ、自分でも反論できず、残業して10:30に帰宅したあと、神様に向かって泣いて祈りました。賛美したり祈ったり泣いたり。
しかししばらくすると、いつも間にか平安と神様の完ぺきな自信で満たされていました!すごい!

I have a lot of attacks and challenges these days, such as relationship with my colleague(s), minor mistakes, failures, wrong decisions, instructions to new assistant without confidence, getting weary because of huge amount of work and speed that I have to keep… I am facing some kind of obstacles these days.
However, God shows me the way to overcome and gives me His Power, His Strength and His Words to get through though I feel really discouraged or frustrated sometimes.
Small victories everyday as I walk in the way the Lord put in front of me.

最近、職場での人間関係や、小さなミス、見落としなど、とにかくアタックやチャレンジが多い。。。ボロボロです・・・。仕事の量とスピードに疲れてきて、自信も失いかけて…。指示もなかなかうまくいかなかったり、伝わらなかったり。
でも、神様はこの状況を乗り越えるために道を示し乗り越えるための力と彼の言葉をくれる。
どんなにダウンしても、どんなにイライラしてしまう瞬間があっても。
毎日ちいさな勝利を与えてくれます♪

From Ps. Rod’s messages at church, I made a decision yesterday.
- I’ve got to continue turning my worries to prayers and praises whenever worries come up to my mind!
- I’ve got to throw my worries to God completely! I prayed that I surrender everything to God last night.
- I will be an “Eagle” Christian! I’ve got to be strong, focusing on God (look up)! Be majestic in God’s Power. Flying high with the Holy Spirit’s Wind, be delight & joyful even in the time of struggles with “conviction” that God is good, God loves me, and God has a wonderful Plan for me!

日曜日のロド先生のメッセージ(3つの礼拝)を聞いて、決心したことがあります。
- 心配などネガティブなことを思ってしまったときには、お祈りと賛美をする習慣を続けること
- 心配を完全に神様に投げること!昨日の夜、すべて捧げますとお祈りしました。
- 「鷲」のようなクリスチャンになること!神様を見て、神様の力の中に在って威厳を持ち、聖霊様の風に乗って空高く飛び、どんなにつらい状況におかれても喜んでいること。神様が素晴らしい神様であり、わたしを愛してくれていて、素晴らしいプランを用意してくださっていることに確信を持って!

Though I don’t know how much I could make these decisions into actions today, God reminded me of these things during the day:
- I am forgiven. God doesn’t keep records of wrongs (1Cor 13) though I make minor mistakes these days and a big problem revealed today might be my fault. Because, our God is merciful God!
- Try to keep doing right things, seeking God, seeking God’s way, His Words, His Strength and be positive as much as I can.
- Pray and Praise! Sing!

今日この決断をどれほど達成できたかは測れないけれど、神様は今日一日、こんなことを語ってくれました。
- わたしは赦されている。たとえ私が最近ケアレスミスをしたり、今日発覚した大きな問題が私のせいだとしても、神様は間違いを記録に残さない(1コリント13)。それは、神様は憐れみ深い神様だから。
- 正しいことをし続け、神様と神様の道、彼の言葉、強さを求め続け、できるだけポジティブでいなさい。
- 祈って賛美しなさい!とにかく歌いなさい

The problem is still there when I will go to the office tomorrow. I know that I have to face it and have to deal with it.
But what God gave me tonight is “conviction” that it will be alright. It’s gonna be solved. “The lost will be found”. God is there for me.
Also, He gave me a vision now which I am walking in fire blazing up but God’s Angels surrounding me, protecting me so that I can walk with confidence that God would lift me up when the fire becomes too strong for me. Same time, He gave me a Scripture, Isaiah 43.

Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are mine.
When you pass through the waters, I will be with you; and when you pass through the rivers, they will not sweep over you. When you walk through the fire, you will not be burned; the flames will not set you ablaze. For I am the LORD, your God… (Isaiah 43:1-3)

明日オフィスに行ったら、まだその問題はそこにあります。そして私はそれに直面し、なんとかしなければならないことはわかっています。
でも、神様が今夜くれたもの。それは、「だいじょうぶ」という確信。必ず解決する。なくなったものは必ず見つかる。神様はそこにいてくださる。
そして神様は、あるビジョンを見せてくれました。それは、私が熱く燃え盛る火の中を一人歩いている姿です。でも、私のまわりには神様が送ってくれた天使たちがついていてくれて守ってくれています。その燃え盛る火が耐えられないほど大きくなった時、必ず神様が引き上げてくださるという自信をもってその火の中を歩くことができる、というビジョンでした。同時に、イザヤ書43章をあたえてくださいました。

恐れるな。わたしがあなたを贖ったのだ。わたしはあなたの名を呼んだ。あなたはわたしのもの。あなたが水の中を過ぎるときも、わたしはあなたとともにおり、川を渡るときも、あなたは押し流されない。火の中を歩いても、あなたは焼かれず、炎はあなたに燃えつかない。わたしが、あなたの神、主、イスラエルの聖なる者、あなたの救い主であるからだ。(イザヤ書43章1-3節)

Please pray for me that God would protect me tomorrow and solve the problem for me, the lost thing will be found, and God would bless all the people who are involved in the project I am now working on and bless the project itself and He would intervene in every area of the project.

明日神様が守ってくださって、問題を解決し、なくなったものが見つかり、そして今担当しているプロジェクトとそれに関わるすべての人が祝福されるようにお祈りお願いします。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home