Monday, October 16, 2006

妹の結婚式♪- younger sis's wedding

週末、妹の結婚式のため鹿児島へ行ってきました~♪
結婚式が祝福されるように一ヶ月以上祈ってきました。その祈りが聞かれ、本当に素晴らしい結婚式となり、来てくれた方々みなさん楽しんで帰ってくれたようで、主役の2人もとっても幸せいっぱい♪笑顔があふれていました。私も久しぶりに家族親戚みんなに会えて、恵みたっぷりの週末となりました。感謝でした♪

I spent a great weekend in Kagoshima! I experienced loads of blessings and full of grace from God!!!
I went to my younger sister's wedding with my parents and relatives!
God answered to my prayers and the wedding was soooooooo blessed!!!!!

クリスチャンとして何か特別なことをするチャンスが与えられると期待して、自分でその機会を作ろうと努力していましたが、自分の意思ではなく神様の意志に任せようと途中で考えを変え、神様のプランに身を任せていました。それは、自分が特別に何かしようとしなくても、イエス様は内側から輝いて、彼の愛をみんなに示してくださるからです。

I excited that God would give me an opportunity to speak about Him to the public to impact many people at the wedding. But I changed my mind and decided to rely on God's Plan to do His Will instead of my will. That is because I knew that He will shine through me anyways though I don't "do" anything particular by my will.

私がクリスチャンとして妹と彼女のだんな様、そして彼等の結婚式のために出来たことと言えば本当に小さなことです。でも、(ノンクリスチャンの人たちは同意してくれるかわからないけれど)神様の大きな恵みによってこんなに素晴らしい結婚式となり、素晴らしいステイになったと信じています。
クリスチャンとして、私がなんとなく示せたかな、と思うイエス様からのメッセージは、
* どんなに困難な状況においてもポジティブで笑顔でいること
* 奉仕するよろこび
* 2人への愛
* 神様から与えられたギフトを使って輝くことの大切さ
* 与えられた恵みへの感謝
* 喜びも苦しみも分かち合うこと
(↑すべて聖書に書いてあること!)
そして、式の前も、式の最中も、彼等のために祈ること。
これからも彼等のためにいつも祈っていきたいと思います。

What I have done for my sister, her husband and the wedding is just a small thing. But, I believe that the wedding and our stay were so much blessed because of the God's Grace (non-Christians may not think like that...). As a christian, some messages from Jesus that I think I could show to them are;
* Smile and be positive even in a midst of struggles
* Joy of serving
* Love to them
* Importance to shine through using the gifts from God
* Be thankful for the grace and blessings that God gives
* Share joys and sufferings
These messages are all in the Bible!
And, I prayed for them before the wedding and during the wedding.
I want to continue praying always for them!

ここからは写真特集!
Here are some photos I took at the wedding!
妹がとってもキレイでした♪だんな様もかっこいい♪♪
My sister was so beautiful! Her husband is very good looking, too!!
心(内面)も強くて美しい2人です!
Their heart is strong & beautiful as well!
↓そんな2人の結婚式はこ~んなにも祝福されました♪♪ Enjoy! :)

式はクリスチャン式。チャペルで。
結婚の誓約のあと、2人は聖書の上に手を置き、牧師さんが神様に祈りを捧げた。
ふたりがどんな「神」さまに生涯一番重要な誓いをし祈りを捧げているか知らないことが私にとってとても残念だった。
At the chapel. They put their hands on the Bible and the pastor prayed to God. I was a bit sad that they haven't known Jesus who is the God they are praying and declaring their marriage to.




Baloon Release!
幸せな未来に向かって出発するふたりのよう♪




そして、空に高く高く飛んでいく風船を見上げる二人。


披露宴会場の様子。(始まる前)
60人もの人が集まった。

Just before the party will begin.
60 people came to bless their marriage!



ケーキ入刀♪幸せそうな2人♪
妹がとってもかわいかった(^v^)

Cake cutting!
Look at their happy faces :))
My sister was sooooo cute!!!

1 Comments:

At 9:56 pm, Anonymous Anonymous said...

Eri ちゃん、妹ちゃんのWedding、素敵なお式になって良かったね。
写真も素敵♪妹さんもかわいいね。
次のえりちゃんのお式はどんな感じになるのかなぁ~と考えると勝手ながらとても楽しみだわ☆

Keiko Yoshii

 

Post a Comment

<< Home