Sunday, October 01, 2006

Christian's Lifestyle - クリスチャンのライフスタイル

Today's church was sooooooooooo good, from the set-up in the morning to the pack-down in the evening. God blessed every part of the church gracefully. Wow, powerful message, worship, prayers, Holy Spirit's Presense...... I am so grateful that I am a part of such an awesome church. Yeah! I hope more and more people would experience this wonderful moment with God and beautiful people on Sundays everyweek!!! :)

今日のチャーチもすごかった!セットアップからパックダウンまで神様はチャーチのすべてを祝福してくださいました。パワフルなメッセージ、ワーシップ、祈り、聖霊様がいてくださいました。私はこんなに素晴らしいチャーチの一部となれて本当に感謝です。もっともっと多くの人にこの素晴らしい神様とすてきな人々との時を毎週体験してもらいたいと心から願います!

Last two weeks, God spoke to me of a life style of Chirstians.
As a Christian, my lifestyle is, or one of the purposes of my life is to worship God!
Yes, I worship God through singing my favorite worship songs and praying to God.
But, we can worship Him wherever we are, by whatever we are doing.
Worship doesn't mean only singing worship songs or praying, but Worship is our lifestyle!

2週間前から神様はクリスチャンのライフスタイルについて語ってくださいました。
私のライフスタイル、つまり私の人生の目的のひとつは、神様をワーシップすることです。
大好きなワーシップソングを歌ったり、神様に祈ったりすることでワーシップすることができます。
しかし!私たちはどこにいようと、何をしていようと、神様にワーシップすることができるのです!
ワーシップはただ歌ったり祈ったりすることだけではなく、ライフスタイルなのです!

We can worship God through serving at church in whatever we do. You can worship God by welcoming people at the door of the church, setting up chairs in the morning before people come, giving tiths and offering, helping people who are in need of something, telling about what Jesus has done in your life to whom haven't experienced Him yet, speaking to new people, praying for people around you, ..... everything!
Even a small thing you do is great in God's eyes when you do it with your heart to worship Him!

チャーチでどんな奉仕をしているとしても、神様にワーシップすることができます。
チャーチにやってくる人々をウェルカムすることも、朝イスを並べるのも、献金ささげることも、何か必要としている人を助けてあげることも、まだジーザスを知らない人に彼がしてくれた素晴らしいことをシェアすることも、新しくチャーチに来てくれた人とお話しするのも、誰かのために祈ってあげることも。。。。すべて!
たとえそれが小さなことに思えても、もしワーシップの姿勢(心)で行うならば、神様にとってすべてが大切ですばらしいことなのです。

We don't have to be on the platform under the spot lights and leading worship at church.
Whatever you do wherever you are, you can worship God.
God actually put you on the "special" Platform which God built for you and throw beautiful colourful spot lights on you to shine for Him! (we are like moon and God is the Sun.) So that we can worship Him every minute every second in our life. He is watching over us always. Every step we take, everything we do, everything we speak to people, and most importantly, God knows our heart.

私たちはステージの上でワーシップをリードしてスポットライトを浴びる必要はないのです。
どこにいようと何をしていようと、神様をワーシップできます!
神様は、私達を彼が創った「それぞれに特別な」ステージに立たせ、きれいなカラフルなスポットライトを投げかけてくださっているのです。そのスポットライトで私たちは彼のために光り輝きます☆☆☆(神様が太陽で私達が月みたいに。)こうして私たちは一分一秒彼のためにワーシップできて、彼は私たちのひとつひとつの言動だけでなく、心も見ていてくださるのです。

Though the "special" platform is invisible, God is seeing us always.
Just being thankful to God for letting us serve Him one more day, either at work, school, church or home, we live for Him and our primary purpose is to worship God.

その「特別な」ステージは見えないかもしれないけれど、神様は私達をいつも見ておられます。
職場、学校、教会、家、どこにいようとも、また一日彼のために奉仕ができることに感謝し、神様にワーシップを捧げることがいちばんの目的です。

I know it is difficult sometimes to keep our faith strong, trust Him, trust His Plan for us, and serve Him and worship Him. But! God will lift us up and show us His Grace when we choose to be thankful and humble in the attitude (or heart) of "worship"!

時には、強い信仰をもちつづけて、神様を信頼し、彼が用意してくださっている計画を信頼し、そして奉仕とワーシップを捧げるのが難しいこともあります。しかし!私達がワーシップの姿勢(心)で感謝し謙遜になることを選択していく時、神様は私達を高くもちあげ、恵みを与えてくださいます。

It's our lifestyle!
This is what I want to do always.
God Himself put this passion to worship Him into my heart!
I "don't have to" but I "want to" worship Him, serve Him, praise His Name always and Love Him for the first priority.

ワーシップは私たちのライフスタイルです。
これは私がいつもしていたいこと。神様ご自身が私の心に彼をワーシップする情熱を与えてくださいました。私はそれを「しなければならない」わけではありません。私は彼をワーシップし、奉仕し、彼の名をたたえ、いちばんに愛したいのです。

I experienced His Grace when I humbled myself before the Lord and prayed to serve Him through whatever He gave me to do for Him. He lifted me up. God is good always, and He has the BEST plan for us.
Humble yourselves before the Lord, and he will lift you up. (James 4:10)

私は彼が私に与えてくださった奉仕を行うために自分を低くして祈った時、神様からの恵みを経験しました。神様はわたしを高くもちあげてくださいました。神様はいつも素晴らしく、私たちのためにベストな計画を用意してくださっているのです!
「主の前にへりくだりなさい。そうすれば、主があなたがたを高めてくださいます。」(ヤコブ4:10)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home