Monday, October 16, 2006

J-life Core Team Retreat!! - J-Lifeリトリート

We had J-Life Core Team Retreat in Karuizawa, Nagano from Sunday (8 Oct) to Monday (9 Oct), stayed a night at Australian Embassy’s Holiday House! Beautiful place! The House was surrounded by beautiful rich nature, bush and a stream, and we were blessed with the wonderful weather as well.
It was so exciting and fun to get away with awesome boys and girls (11 of us!)!!!

10月8日から9日にかけてチャーチのJ-Lifeのチームで軽井沢に行ってきました♪目的はメンバーのチームワーク強化&来年の計画を立てるため。お天気にも恵まれ、豊かな自然に囲まれたオーストラリア大使館の別荘に一泊して素晴らしい週末を11人で過ごしました~!





←Shinkansan, going to Karuizawa!
 新幹線!いざ、軽井沢へ!




Through this retreat, I believe God spoke to each of us.
I would like to share a part of what I have received;

このリトリートを通して一人ひとりが神様から語られたと信じています。
私のハイライトをシェアしたいと思います♪

1. Be relaxed and open to God always
Just be ready for the God’s provision, and be available always for God’s direction.
No worries about the “future”.

神様に素直になること。ただただ与えられるがままに。先のことは心配しないで。

As Christians, we have “box” (or list) of “what I want my partner would be” to ask God. This list is series of conditions that we want how our partner (future wife or husband) would be. Everybody was surprised that I have 4 pages of list (A5 size of notebook though!)! But I know why it became a long list. That is because I included basic details, such as "Christian", “has passion to Jesus”, “doesn’t smoke”, “doesn’t drink”, “loves dogs”, etc. ...

クリスチャンの私たちは、神様にお願いする「結婚相手に求めるもの」リストがあります。私のリストはなんと!4ページもあるのです!A5の小さなノートですが、確かに4ページはすごく多いイメージがあります。でも、4ページにもなってしまった理由は細かいことまで書いてしまったからです。クリスチャンであること、ジーザスへの情熱を持っていること、タバコをすわない、お酒を飲まない、犬が好き、などなど…。

"Lifetime partner" has been a big issue to me, but I decided not to think too much. Through the retreat, I learned that I may have to be relaxed about it and wait without thinking or hoping too much or too long. I am learning not to think too much either good things or negatives. I want to just thank God for who He is and the salvation He gave me.

「人生のパートナー」は私にとって大きな関心ごとでしたが、リトリートを通してあまり考えすぎないようにリラックスしようと決めました。よいことでも、悪いこと(心配)でも、どちらも考えないように。ただただ神様に感謝し、彼が救いをくださったことに感謝して。

Image was like this;
Jesus is on the driver's seat, and I am beside him, telling him "Jesus! can you drive faster?" "Jesus! Ah! is that my right man? can you go that way?" "Wow! is this the right one? can you change the way and turn to the left?"
I was directing Him by trying to understand as I want to and by thinking too much about it.
Actually though, I had to follow the "way" Jesus drives to.

イメージはこんな感じです。
ジーザスが運転席で運転していて、私が助手席に座ってこう言っています。「ジーザス!もっと早く走って!」「あ!ジーザス!あの人が私のパートナーになる人?向こうに行ってくれる?」「わぉ!もしかしてこの人?ルートを変えて左に曲がって!」・・・
私は自分が望むように理解しようとしたり、考えすぎて、運転席のイエス様に自分の行きたい道を示してしまっていたのです。 本当はイエス様が道を示してくださって、私がそれに従うべきなのに。

But now, I want to sit back a little bit and just worship Him and enjoying serving Him. Sometimes, I may have to fall asleep, leaving Jesus drive to the way He wants to take me. Totally relying on Him with faith that He would lead me to the best as He is preparing the "somebody" and me now, I would like to be open and always available to fit in His Plan.

でも今は違います♪ちょっとリラックスして、ただただワーシップして、奉仕を楽しみ、時々は助手席で寝ちゃったり。ジーザスが必ずベストな道に運転して行ってくださると信じて、運転をお任せして。神様がそのパートナーとなる「誰か」とわたしを準備してくださっているわけですから、私はただ神様のプランにオープンでいたいと思います。

2. Our territory will be extended, each of us will be stretched out
私たちの働きの場はより広く、私たちのキャパもより大きくなる。


During the worship & prayer time after Monday breakfast, M-chan prophesized “God wants to enlarge our area. In order for God to do that, we need to be stronger in our minds, knowing that we are in God’s great plan and needn’t to be afraid”.
It was so encouraging and reminded me of E-san’s prophesy. She prophesized what God is going to do in my life for His Plan. He will “open” my eyes for a special mission.
I will keep it in mind and hold onto it until God will realize it inside of me.

月曜日の朝、朝食のあとにワーシップ&お祈りの時間を持ちました。そのとき、み○ちゃんが神様からこう語られました。「神様はわたしたちの許容範囲を広げようとされている。そのためには私達の心がより強く され、神様の素晴らしいプランの中にいることを理解し、その大きすぎると見えがちなプランを恐れないことが必要だ」
私もこのビジョンによってとても励まされました。そして、え○さんからいただいた預言を思い出し、改めて、この預言を心に留めて神様がそれを実現されるまでがんばっていこうと決心しました。






← Nice shot, Maja! Thank you!!!
  太陽の光に包まれてみんなでポーズ!(Majaが屋根の上から撮影!)




3. K’s testimony
ケ○ンの証


K is such a faithful servant of God. Great man of God!
I was amazed and really encouraged by his testimony.
He decided to quit his job and go back to NZ to restore his marriage as his wife could not come to Japan after his 8-months stay in Japan because he knew how important his marriage is in God’s Plan. Though he had to sacrifice his career and his life in Japan, he followed God’s Plan.

ケ○ンがシェアしてくれた証はすごかった!彼はなんと忠実で素晴らしい神様の息子なんでしょう!!彼は、ニュージーランドにいる奥様との夫婦関係を本当に大切にしていて、彼が日本に来て8ヶ月、彼女が日本にくることができなかったので、彼が仕事を辞め、NZに帰ることを決心しました。彼は、神様のプランによって結ばれた奥様との結婚が神様にとっても彼にとっても本当に大切なものであることを理解しており、彼のすばらしいキャリアと日本での生活を犠牲にしてでも、神様のプランに従ったのです。

Also, he came to the retreat and gave a lot of inputs for the next year’s events of J-Life though he is leaving soon for NZ. What a great attitude!!

また、彼はもうすぐNZに帰国するにもかかわらず、このリトリートに参加し、来年のJ-Lifeのプランに関してたくさんのインプットをしてくれました。なんと素晴らしい態度でしょう!!!

Thus, he is faithful to the big things, as well as to the small things!
The Bible says;
His master replied, 'Well done, good and faithful servant! You have been faithful with a few things; I will put you in charge of many things. Come and share your master's happiness!' (Matthew 25:23)
I am excited and looking forward to the GREATER BLESSINGS God will give to him!!! (^o^)/
I would like to be like him to be faithful and courageous to follow God always! And I want my life-time partner to be like him too, listening what God's saying to him when he has to make a big decision, and follow Him!!

このように、ケ○ンは大きなことにも小さなことにも忠実な人です。
聖書にもこうあります。
「その主人は彼に言った。『よくやった。良い忠実なしもべだ。あなたは、わずかな物に忠実だったから、私はあなたにたくさんの物を任せよう。主人の喜びをともに喜んでくれ』」(マタイ25章23節)
彼がこれからより大きくより多くの祝福を与えられることがとても楽しみで仕方ありません♪
私もケ○ンのように、いつでも神様に従うために忠実で勇気のある決断ができるようになりたいし、「人生を共にするパートナー」にもそんな人であって欲しいです。

I was really thankful to God for this wonderful weekend and for the awesome team!!!!
The retreat was fruitful in terms of Godly purpose and fellowship to grow and the team to be united. We had a lot of fun and shared joy and ideas for serving God!!
Thank You, God! Thank You, Jesus! Hallelujah!!!
素晴らしい週末、すばらしいチームに感謝!
リトリートはとっても実りあるものでした。とっても楽しくて、神様に仕える喜びやアイデアをシェアすることができました♪
神様、イエスさま、本当にありがとうございます♪ハレルヤ!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home