Wednesday, October 04, 2006

my? room - わたしの?へや

My apartment? God's? - our apartment??

わたしのへや?神様の?ん~私たちのへや??

As I wrote on this blog on 23 August, I always feel that it is not "my" apartment, but "God's".
I was praying to God that He would provide me with a room which He could use for His Glory.
When I came to see this room, I felt that "this is it! I choose this one!" I understood that this was the room that God prepared for me.

8月23日にこのブログに書いたように、この部屋は私の部屋ではなく神様の部屋のような気がずっとしています。 お部屋探しをしていた時から神様の目的のために用いてくださるようなお部屋を与えてくださいとお祈りしてきました。
不動産屋さんとこの部屋を見に来たとき、「これだ!ここにしよう!」と、この部屋に初めて足を踏み入れた瞬間に思いました。ここが神様が用意してくれた部屋だとわかりました。

It's been more than one month now since I moved in.
What makes me excited about is that God answered to my prayers and has been using this room for His purposes!
This is the first time in my life to receive many guests every week, even several times a week!

ここに住み始めてから一ヶ月以上が経ちました。
神様がわたしのお祈りに答えてくださって、このお部屋を彼の目的のために用いてくださっていることに、本当にわくわくします♪
こんなにたくさんのゲストを毎週(しかも週に何回も)お招きするのは私の人生で初めてです。

When I moved in, I made my mind that I would put all the things that would not help God's Purpose in closet. And I am happy with my decoration and things I can see in this room. I love it acutally.

引っ越した時、この部屋には神様の目的を助けるようなもの以外はクローゼットにしまってしまおうと決めました。私は今のお部屋のデコレーションが好きです♪好きなものに囲まれている感じです♪

Also, I naturally keep my room clean and tidy because I feel that this is God's house and I am responsible to keep it nice and clean for Him to use it. From childhood, I loved to clean my room, but when I was living in the previous apartment, it was not always easy because of busy life and laziness/tiredness. But now! I am really happy that I can live in a nice clean tidy room. When I come home, I feel relaxed, feeling God's Presense and worship Him :)
The housekeeping things are not burden for me here, but joyful things to do for God!!!
And another good thing is that I cook more often than before, too!! :))

そして、自然とお部屋をきれいに保つことができるようになりました。それは、このお部屋が神様のもので、私はこの部屋を用いていただくためにきれいに保つ義務があると思うからです。子どものころから部屋を掃除したり整理整頓することが好きだったので、きれいな部屋にいられるのは喜びでもあります。しかし、前のアパートにいたときは、忙しい毎日で疲れてなかなかお掃除ができなかったりもしました。でも今はこのお部屋に帰ってくるのが楽しみで、家に着くと落ち着くし、聖霊様を感じてワーシップに専念できます♪ここでは家事はまったく重荷ではなく、神様のために楽しんでするものです♪
もうひとついいことは、前のアパートにいた時よりもお料理をもっとするようになったこと♪嬉しいです!

So far, I received my mom and Kimie san (our Japanease Pastor), and had a prayer meeting and a Life Group (bible study). I am so thankful that all the meetings and fellowship were so blessed by the Heavenly Father. My much-loved E san is coming to visit me on Friday!! :))

今までに、母や君枝さん(JLHの牧師)が遊びに来てくれたり、祈り会やライフグループをこのお部屋でもちました。すべてがすご~く祝福されています。そして、今週の金曜日には私の大好きなEみさんが遊びに来てくれます♪感謝です。

I am excited and looking forward to receiving more people here!
I pray that God would touch each person who visits me and they would be filled with God's Love and feel His Grace here in this room.
Thank You, God, for using this room for Your Purposes.
I am so thankful that I can live here by Your Grace.
I will keep this room nice and clean for You, so please bless this house and invite more people in Your Hands.
In Your beautiful Name,
Amen.

私はここにもっとたくさんの人をお招きすることが本当に楽しみでたまりません!
神様、どうぞここに遊びに来てくれる一人ひとりに触れ、あなたの愛、恵みで満たしてください。
このお部屋をあなたの目的のために用いてくださってありがとうございます。
あなたの恵みによってこのお部屋に住めること、感謝します。
私はこのお部屋をきれいに保ちますから、どうぞこの家を祝福し、あなたの御手の中にたくさんの人を招きいれてください。
あなたの美しいお名前によって
アーメン。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home